20 December 2012

Winter dah datang

Hai
aku sekarang ni
menaip entry
sambil menghirup sllluuurrrpp
megi tomyam yang rasanya
ntah
tak sesedap dulu
dulu aku hantu megi tomyam
tapi sejak aku kenal mamee slurrrppp kari berapi
terbaru extra pedas
megi perisa tomyam semakin aku lupa kan
rasa tomyam dia
rasa pedas dia
tak boleh lawan rasa kari berapi extra pedas
nyummeh
ok
back to the main story
sekarang kat Terengganu ni dah masuk winter
wow, feeling oversea gitu sebut winter
winter tu dalam bahasa melayu nya musim tengkujuh la
tak pun monsoon
sekarang ni dah masuk fasa the real monsoon season
sebab ape sekarang baru real???
sebelum ni ada fake monsoon ke???
heh, tak la
maksud aku sebelum ni monsoon tu tak kuat sangat la
and lately dalam 2, 3 hari ni
baru dapat rasa angin kuat gile
gile pun tak kuat macam angin tu kot
pastu di iringi dengan hujan yang sangat lebat
yang mula membataskan pergerakan manusia 
yang berkenderaan kan kaki ciptaan Allah SWT seperti aku ni
tapi tak pe
hujan tu kan rahmat
hujan lebat, sejuk2
syok sikit aku nak membuta buat taik mata
even tengahari pun aku boleh tido berselimut macam tido malam

bila cuaca berubah mendadak ni
kesihatan pun berubah mendadak jugak
bila sejuk
mula la acem sana acem sini
habis lekat virus flu dekat bantal, tilam, katil, meja kerusi study aku
tak lama diorang plak yang berjangkit flu dari aku
haha ok tak lawak sangat pun kannnn

sweater dan stokin menjadi teman kemana saja aku pergi
tido malam dah kena pakai sweater
macam kat oversea uolls
kalau tak pakai, mau menggeletar
pastu bangun pagi sakit dada
kadang2 je tu
bila ada orang ajak pi klinik, aku cakap lah dah tak sakit
kan senang
hehehehe

lagiiii
oh ya
class aku untuk sem ni dah habis
minggu depan dah masuk study week
maksudnya a week after next week da start final exam
yay!!! final exam
pe jadahnya aku hepi sangat final exam ni???
first paper aku 30 Disember 2012
and last paper is on 14 January 2013
wah, tak lama dah pun nak masuk 2013
January, pastu February
wow, ada sesuatu special dalam bulan February tu

dah, melencong da cerita aku
nampak sangat kan aku kuat merepek
dari megi ke monsun
dari monsun ke kesihatan
dari kesihatan ke sweater and stokin
lepas tu dari stokin ke final exam plak
lepas exam ke February pulak
sebelum jari aku meneruskan kerja menaip perkara2 lagha
adalah baiknya aku stop kat sini dulu
mungkin boleh sambung makan lagi banyak pekdah nya 
kan???
*sila lah angguk kepala!!!*
ok, nanti free
aku merepek lagi
daaa~~~
>.<

6 comments:

pjolinda said...

oooo..berbohong kate xsakit ek...emm... :(

haslinda said...

@pjolinda

adoi... kantoi. mmg da x sakit laaaa
:)

pjolinda said...

haha...blog ni spy org tau..hehe..XD

haslinda said...

@pjolinda

haaa?spy sape?sape spy??

benefit lah pasang spy2... :)

JIJI YU said...

peergghhh..pncinta seni photog...

haslinda said...

@JIJI YU

ye laaa. nk berseni, kena la bercinta dengan art tu dulu... hahaha :)