14 August 2012

Ayu Raudhah pun dah berhijab

Assalamualaikum... :)

Alhamdulillah, dalam bulan Ramadhan ni semakin ramai artis wanita yang sebelum ni tak bertudung, kini dah bertudung.

Minggu lepas kita semua tau yang penyanyi cantik Shila Amzah dah berhijab. kali ni, pelakon jelita Ayu Raudhah pun mengesahkan yang kini dia telah pun berhijrah kepada imej berhijab sejak pulang dari menunaikan umrah baru-baru ni. sumber SINI

Alhamdulillah. aku seronok tengok ramai artis wanita tempatan kita dah berhijab. 

Dah la memang cantik, pakai tudung bertambah laaaaa manis nye... hehe >.<

Antara artis/selebriti lain yang dah berhijab ialah:

Abby Abadi
Yatt Hamzah
Nurul Syuhada Nurul Ain
Shila Amzah

dan ramai lagiii... malas nak google gamba sebenarnya. hehe :)

Semoga penghijrahan artis2 wanita ni menjadi inspirasi dan contoh kepada anak2 muda kat luar sana untuk turut sama berhijab. tapi bukan la bertudung kerana nak ikut trend artis pujaan mereka, tapi kerana takutkan azab yang dijanjikan oleh Allah SWT bagi hambaNya yang enggan menutup aurat.

4 comments:

c u m u h a m a said...

Alhamdulillah :) . Anak muda semuanya dah berhijrah . Veterannya bila lagi ? heheh :)

haslinda said...

@c u m u h a m a

veterannya masih menunggu 'seru' agak nya... :)

the fik's said...

alhamdulillah...

DayaMohamed said...

seronok kan tengok dorang ni dah ramai bertudung. :D