6 April 2012

Rumah manis rumah

Assalamualaikum... :)

HOME SWEET HOME!!!
Alhamdulillah, selamat sampai rumah jam 7 pagi tadi. setelah menempuh perjalanan selama lebih kurang 7 jam. selalunya kalau balik malam, 6 jam je. tapi semalam bas rosak pulak. aircond bas rosak. nasib baik balik malam and cuaca pun baik, tak hujan. 

Apa pun, alhadulillah aku dah sampai rumah dengan selamat. cuti seminggu, macam tak cuti. tak boleh nak enjoy sangat la. kerja berlambak, assignment berlungguk,  test berderet lepas cuti. so, jangan harap nak dok rumah goyang kaki, tidur tebungkam sampai matahari dah atas kepala, makan tido sampai kembang badan. seminggu sekejap je, silap2 tak cukup masa untuk buat semua homework tu.

Bak kata lecturer aku, we can't manage our time because we can't make our time longer than 24 hour. but we should know how to manage diri kita sendiri, we should know how to utilize our time in proper way. cut down blogging time, less sleep, less talk, more effort on doing work. baru la tak rasa macam tak cukup ja masa 24 jam sehari. an?

So, aku pun tak mau la ngadap blog ni lelama. kang tak jalan kerja aku. hehe... sekarang nak start cari article and journal untuk buat literature review for my FYP proposal nanti.  

4 comments:

kura said...

wah rajinnya buat kejee. klu sy.. tak laaa. heheh

haslinda said...

kura: haha... terpaksa jadi rajin... wuwuwu...

Liza Adi said...

cakap je...bangun tido thgr jugak melainkan ada sorang mamat tu ajak jejalan. awal je dia bangun...

haslinda said...

Liza Adi: haha... cakap macam hg ada kat umah je ari2 sampai leh tau aku bgn awal ke lambat kan... :P