2 February 2012

Ini kisah budak-budak zaman sekarang

Assalamualikum... :)

Ini kisah pasal anak buah aku. 

Balik sekolah, capai remote Astro, tekan channel 611-616. nak tengok kartun. kalau dia dah menjajahi tv, acu kalah la. hmmm...

Ibu balik keje, jerit kuat2. "Ibuuuuuuuuu... nak talipon ibu (ada maaaaanyak game)!!!"

Lepas mandi, capai game. lepas makan, capai game. sebelum tido pun layan game dulu... sampai acu pun tak de nak chance la nak sentuh benda alah tu. haish, sebab tak puas ati dengan anak buah punya pasal la acu buat entry ni. hahah!!!! (gelak jahat)



Kalau ibu tak de, dia goda acu...

"Acuuuuuuuuu, man nak main game laptop acu..." No No No... dengan acu, tak kan dapat punya... 

Apa mau jadi dengan budak2 zaman sekarang... mana perginya congkak, layang2, batu seremban, gasing, lompat galah, ting ting dan segala macam permainan tradisional dulu2??? 

Sejuk ati aku tengok budak tecik ni. hehehe... :)

Ni la gelagat anak buah aku. bila aku dah balik U nanti, rindu kemain pulak... hihi...

P/s: diorang rindu acu tak ek???? hmmm...

3 comments:

miss inna said...

mcm tu la gaya budak2 kecil yg inna tgok sekarang nie..klo tgok anak2 sedara inna yg kecik2 tu pn ,sm jer gaya dorang..moden sgt dah..xkenal dah mainan tradisional nie...

farah hanim said...

amboi
mst terpengaruh ngn kak linda nie
heheee

Abu Huzaifah said...

hehe... dulu lain, sekarang lain... :)