11 August 2011

Telenovela pagi khamis... :)


Assalamualaikum...
Hai gadis chumel dan jejaka tampan... :)

Huh, baru je semangat nak update new entry pagi ni, blogger wat hal pulak. Tak boleh nak sign in. tak pe la. mungkin takdir da berkata begitu, aku tak dapat berblog di pagi yang hening… ‘=.= now, da ok da :)

Ok la. ape yang buatkan aku semangat sangat nak hapdet entry pepagi buta tadi??? Ekceli tak de la buta sangat pun. Just rabun2 ayam je.  Mulai hari ni aku mengambil alih sepenuhnya tugasan yang mak aku buat setiap hari. Mungkin aku akan amik alih tugas mak aku ni salama seminggu lebih. Mak aku balik kampung (Pahang) malam semalam. Balik kampung nak jaga tok dan wan aku yang tak sihat. So, segala tugasan yang mak dok buat salama ni diamanah kan kepada aku. amanah tu… jangan main2…

Tugas apa je yang mak aku dok buat selalu??? Biasa la, tugas seorang perempuan sebagai suri rumah la. kalau selalu mak dok hantar anak buah aku gi tadika, sekarang aku pulak yang kena bangun pagi2 rabun ayam gi hantar dak kecik tu gi tadika. Pastu kalau selalu, celik mata je kerja rumah semua da siap KECUALI kerja menjemur baju.… wah, kenapa kah kecuali itu di capital kan??? Sebab kerja jemur baju tu memang kerja wajib aku. selambat mana pun aku celik mata, memang tu kerja aku. kena buat jugak. Yang lain nya ditanggung beres.  Cuma kadang2 kalau ada kerja lain yang tak siap, aku cepat2 tolong bereskan.

Nasib baik ni bulan puasa. Da jimat satu kerja. Tak perlu nak masak untuk makan tengahari. Kalau tak, memang pompang2 la dapur umah aku. satu  taman dengar aku dok menggoreng ntah hape ntah dalam kuali. Mengalahkan tukang masak warung KITA. Hehe… 

So, pagi tadi balik dari hantar dak kecik tu gi tadika, aku mulakan operasi mengemas. Memesin baju, jemur baju, basuh pinggan makan sahur tadi, basuh periuk kuali, sapu sampah, basuh tandas, basuh dapur, basuh bilik, basuh rumah, dan basuh semuanya. Da, cukup. Yang tak logic tu konpem2 dusta. Pastu nak hapdet entry, tak dapat pulak. Telan biji cempedak la gamaknye. Eh, puasa la… lepas tak sampai sejam tunggu, ni baru la dapat hapdet. Sadis sungguh kan telenovela aku pagi ni… isk3x… 
 
Thanks for reading...:)

12 comments:

Iliani Rahimi said...

comey nyer pict kartun tuuu...suker2..hehe
btw, slamat berkenalan,,kalau sudi jemputlah ke blog kite ea ;)

farah hanim said...

amboi..rajinnye akq nie bt keje
hehe :D
nak kwin t jmpot
hoohoh :P

haslinda said...

Iliani Rahimi: thanks sudi singgah sini. nnt sy singgah blog kamu ye... :)

haslinda said...

farah hanim: haha amboi fara. asal rajin je, kawen ek... hehe... :)

♥ Dea ♥ said...

hehe..same je rutin harian kiter, xpe sy xde yg kena hantar kt tadika, just jaga kazen kecik sy je... :P

haslinda said...

Dea: hehe... biasa laa time sem break, x nak keje kat luar, berkhidmat sepenuh masa kat umah je laaa... hehe :)

farah hanim said...

hehe
bole2
tp akq jgn mara lau fara bg doodlnye lmbt..hhee.fara bt xkemas sgt meh :D.so kene bt cntik skit..bg akq suke/.hhee

haslinda said...

farah hanim: ala... x kesah pn. nnt kalau da siap, bg la. lambat pn x pe. doodle akak pn x kemas mana sgt pn. tgn tketar2 lg nak lukis... hehe :)

farah hanim said...

hehe..akq doodle da siap
bole tgk dlu dan kalo ase suke amik la :)

hehe :).hope suke doodle xsebrape fara uat

http://bubu-bobo92.blogspot.com/2011/08/doodle-trade-with-yayath.html

miss inna said...

linda jd ibu suri rumah tangga..haha! latihan asas sebelum kahwin..

haslinda said...

miss inna: haha... kawen, kawen, kawen... :)

Addin said...

wahhh surirumah sejati nihh :D thumbs up !