9 July 2011

Nasi Beriani Mak Long Senah

Assalamualaikum...
Hai gadis chumel dan jejaka tampan...^^

Hari ni aku pasti manusia2 yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur dan Lembah Klang masing2 menghabiskan masa dok rumah ja. macam tu jugak family aku. 

Kalau da dok rumah tu, rancangan besar la. lagi besar dari gajah, malah lebih besar dari ikan paus celup tepung. haaa... jangan main2 tu. awal2 lagi dari semalam aku da plan nak suh mak masak ape. haha... tak guna punya anak. bukan aku yang nak masak untuk mak, tapi suruh mak masak lagi ada la. maklum la, mak aku kan suka masak, da tu sodappp pulak. memang la keja nak merasa air tangan mak je. aku tolong jugak. tolong jadi tukang merasa makanan yang mak masak tu. haha... hampeh, dush...!!!

Pikir punya pikir, sampai otak ni da berputar 365 darjah ke utara, maka keputusan telah dibuat. sebujur suara yang keluar dari anak tekak yang suka nak melantak benda2 sedap je, mak aku pun setuju nak masak nasi beriani. lama tak makan nasi beriani mak buat. aku pun tak ingat bila last mak buat nasi beriani. so, ari ni tiba la masanya nak melantak macam orang gilos yang terlepas dari rumah bahagia tanjung durian. 

Orang tua2 pesan tak elok makan sedap2 tak ajak orang lain makan kan. so now, aku nak jugak menjamu korang yang datang singgah blog aku ni. hehe... jemput makan ye. tak kenyang, senyap je ek. kah kah kah... :)

~Nasi Beriani + ayam~
~Ayam masak merah~
~Dalca ayam~
~Acar timun + nenas~
~jemput la makan... jangan malu2~

Sedap tak? kalo sedap, sila komen. kalau tak sedap, simpan dalam hati je ek. hehe... emm, ada yang berminat nak buat tempahan? sila hubungi 0123456789. hahaha... kol la kalo dapat ye. 

Ok la. selamat menjamu selera... :)

P/s: Mak Long Senah kat tajuk entry tu nama glemer mak aku. 

Thanks for reading ^^

12 comments:

Mun said...

specialnya..nk jugakk

cik ery said...

haishhh.sedap gile..antq kt ak sket

Bintang Kecil said...

antaq kt ak byk
hahaha

haslinda said...

Mun: nak ke??? hehe... jemput la dtg umah... :)

haslinda said...

cik ery: satgi aku p antq na. bg la alamat umah. hehe ^^

haslinda said...

Bintang Kecil: byk mana hg nak weh? 1 kawah cukup??? hehe ^^

suriani azwan said...

amboi....siap deco lg...terliuq cek...tq sudi singgah kt shoutmix sue....

Bintang Kecil said...

ak nk lauk ja
nasi xmaw
bg kt ak 5 periuk bsaq naa
hahaha

haslinda said...

Suriani Azwan: hehe... ^^

ok, sama2... :)

haslinda said...

Bintang kecil: haha. amboi, demand naaa... nnt laa aku pos p umah hg na. hehe..

Bintang Kecil said...

haha
bguih2
nty ley ak wt knduri kawen ak trus
hahaha
jmat blnja :D

haslinda said...

Bintang kecil: haha... kecik2 da gatai nak kawen na...