3 April 2011

Makanan berbajukan daun pisang

Assalamualaikum^^

Hari ni ada clas sejam je. jam 8-9 pg. clas tutorial biostatistik. perjalanan yg agak jauh utk ke clas menyebabkan aku kehilangan energy di pagi yg hening lalu secara tidak sengaja malaparkan perut aku yg semakin kempis akibat ketiadaan makanan. huhu. sedih.

Selepas tamat je clas, da berangan nk beli nasi lemak utk diisi ke dalam perut. sekali buka wallet, kosong. x da duit langsung walau sekupang. maka dengan itu, terpaksa lah aku berjalan lebih jauh lagi utk draw duit dari ATM. x pela, berkorban lebih ckit demi perut yg tersayang. x slh kan???hehe...

Da draw duit, aku pn balik hostel. aku x balik bilik trus. misi nak beli nasi lemak masih belum terlaksana. dengan lagkah yg ringan dan laju, aku p la kedai mok cik tu. mula2 plan nk beli nasi lemak kn. da sampai kat kedai tu, semua aku teringin nk mkn. biasa la, perut tgh lapar kn. nafsu mkn semakin membuak2. setelah berfikir selama hampir 21minit,78saat,56detik, aku memutuskan utk beli ................ ha, cuba teka makanan apa yg aku beli. rupa dia mcm ni:


ha...unik kan cara packaging die.hehe (packaging tu).. da teka??? tau x ape tu? tu bukan aiskrim la. ada ke org mkn aiskrim berkuah kari. ish, agak2 la. tu juga bukan sata yg diperbuat dari isi ikan dan kelapa. ok, x perlu berteka-teki lagi. buang masa aku je. aku pn x saba nk kasi korg terliur dgn mknn ni. kalo nak tau, ia merupakan NASI DAGANG yg berbajukan dgn daun pisang berlaukkan isi ikan aya dan kuah kari. tp kari di terengganu ni x mcm kari mamak utara. kari kt sini manis sikit. tp tetap sedap. nak tengok mcm mana pulak rupa nasi dagang kt dlm bungkusan tu? jom kita terjah...


yg kat tepi atas kanan tu merupakan isi ikan aya
ha... nmpak best x? lepas bukak je bungkusan tu, bau haruman daun pisang menusuk ke hidung. sgt wangi. aku memang suka sgt mkn makanan yg dibungkus dengan daun pisang. tp daun pisang tu aku x mkn la. ish... ape daa... bau nya yg harum pembuka selera aku nk mkn. tp sekarang, da susah nk jumpa mknn yg bgkus dgn daun pisang. kt kawasan perkampungan je dpt jumpa. kebanyakan sume da guna polisterin je. bagi aku nasi dagang mok cik ni sedap. sampai licin aku mkn. x caya??? nah, amik ni. tgk....

tinggal lidi ngan tulang ikan aya je. sbb tu je yg x leh dilahap kan.hehe...
Alhamdulillah, pagi2 lagi aku da isi perut dgn rezeki halal yg dilimpah kan ALLAH SWT. bila perut kenyang, hati senang. bila hati senang, baru leh sambung study. hari rabu ni ada test 2 Biochemistry. wish me luck k.

ok la. sampai sini dulu, aku nk sambung study selagi x tertido. nnt aku merepek and merapu lagi k. slm..
tq sudi bace^^

4 comments:

╭∩╮WiWi╭∩╮ said...

mcm sedap...:P

haslinda said...

Wiwi: mmg sdp pn...

KatekateKite said...

wahh! cam sedap jerk nasik dagang bungkus ngn daun pisang!

terror gak makcik tu bungkus camtu ek....

baguslah ! mengelakkan pencemaran alam! daun mudah lupus berbanding polisterin kan?

haslinda said...

KatekateKite: mmg sedap pn.kalo dtg terengganu,try la.x rugi pun.hehe...